..:: Információk

Tudta-e..?
hogy egy átlagos családiház fűtési energiájának 40%-a is távozhat a nyílászárókon keresztül?
A hazai lakóépületek átlagkorát véve alapul a legtöbb energia még ma is a nyílászárókon át távozik - egyrészt a gyenge szigetelőképesség másrészt a légzárás hiánya miatt. Egy minőségi redőny sokat segíthet azomban a problémán...

bővebben

..:: Szeretne hírlevelet kapni?

..:: Honnan talált oldalunkra?
..::Partnereink
Becker csőmotorok és vezérlések
Roger Technology
Selt Sunprotection
Somfy
 
 

A A A

Gyakran Ismételt Kérdések

 

 

 

GYIK / FAQ

Vannak dolgok amiket mások is kérdeztek már és mi megválaszoltuk. Ha viszont új kérdése van, tegye fel bátran - szívesen válaszolunk!

 

A könnyebb és gyorsabb keresés érdekében használja a fejlélcen lévő keresőnket, vagy ctrl+f billentyűkombinációval kereshet szóra is böngészője segítségével.

 

 

 

 

 

 

 

 A redőnyök utólag is motorosíthatóak?

Igen, viszont kérdés csak a redőny típusa, felépítése. A meglévő redőnyök modernizálása, motorosítása csak akkor lehetséges, ha arriterezett alulamellás redőnyökről van szó. A műanyag lamellák csak a legritkább esetben vannak arriterekkel (oldal irányú elcsúszást gátló elemekkel) ellátva, ráadásul a legtöbb esetben sem a tengely, a tokvég, sem a teljes mechanika nem alkalmas a motor fogadására. A motoros meghajtáshoz minden esetben stabil és szakszerűen beépített vázszerkezet szükséges, ami külső tokos redőnykialakítás esetén szinte mindig csak az alumínium tokvég, alumínium tok, és extrudált alumínium lefutók tudnak biztosítani. Mivel a műanyag redőnyök ezerféle összetételben vannak a piacon, ahány gyártó, annyiféle alkatrészből állnak össze, a legkülönfélébb kombinációkban (vaslemez tokvég, vaslemez tok, műanyag lefutó, stb.) ezért az ilyen típusok motorizálást senkinek nem ajánljuk, mert könnyen a szerkezet szétszakadásához, a motor elromlásához, esetleg súlyosabb sérüléses balesethez is vezethet.

 

 Egyes gyártók azt igérik hogy hőszigetelt a redőny, akkor most szigetelt, vagy nem?

Nem, a redőnyök felépítésükből adódóan nem szigeteltek, ugyanakkor jelentősen hozzá tudnak járulni az ablak szigetelőképességének javításához azzal, hogy légréteget képeznek előtte és ezzel ki/befelé fékezik a hő átjutását.

A lamellák (minden gyártó esetében) hőhidasak, a bennük lévő hab elsősorban merevítési célt szolgál, 7-9mm-es vastagságával a legjobb Lambda-értékű hab sem képes számottevő mértékben szigetelni. A lamellák megvezetése a lefutókban kefével történik, ami szintén nem légtömör ezért a redőnyök (és redőnykapuk is) az európai normák és Magyar szabályok értelmében nem minősülhetnek hőszigetelő szerkezetnek.

 Miért érné meg egy drágább redőny, ha ugyanúgy nem szigetel egy olcsóbb sem?
Két okból. Egyik a termék élettartama: az aluredőny a műanyag betétes vastokost típusokhoz képest 5-10-szeres élettartammal rendelkezik! A másik tényező pedig az energiamegtakarítás, melyben van különbség a két megoldás között, különösen ha az aluredőny vezérlési rendszerrel van működtetve így a teljes rendszer megtérülése egy családi ház esetében akár 4-6 évre is csökkenhet a jelenlegi energiaárak mellett. Nem hagyhatjuk említés nélkül a működtetési komfortot sem, ebben is hatalmas az előny az aluredőny számára. Ha pedigaz érték növelési tényeőt vesszük alapul, az sem elhanyagolható hogy mennyit tesz hozzá egy ingatlan értékéhez egy automatizált vezérléssel felszerelt árnyékolórendszer.
  Milyen elektromos előkészítés szükséges egy motoros redőnyhöz?
Az elektromos kialakítás felépítése és a vezérlési rendszer kialakítása többféle módon is lehetséges, először a szolgáltatásokat, a funkciókat kell eldönteni, hogy milyen képességekkel rendelkező motorok kerüljenek beépítésre. Egy alap szolgáltatást nyújtó mechanikus végállású motorhoz egy 4x0,75mm2 vagy 4x1mm2 keresztmetszetű kábelt kell mindössze kihozni az azt meghajtó falikapcsolóig, ahol a 230V-os hálózati tápellátást kell biztosítani. Egy elektronikus végállású, rádiofrekvenciás vezérlési rendszerrel működtetett motor (távirányított vagy intelligens vezérlési rendszerre kötött) mindössze 3x0,75 vagy 3x1mm2 keresztmetszetű kábelen közvetlenül igényli a 230V tápellátást, kapcsoló ilyen esetben nincs. (egyes speciális típusoknál ilyenkor is lehet fali kapcsoló is). Megint más eset, amikor busz-os felépítésű (KNX, LON, Johnson, Busch-Jager, Vestamatic) épületvezérlési rendszerhez csatlakozunk, olyankor vagy az aktor hajtja meg a motort közvetlenül, vagy közvetlen a tápellátás mint a rádiofrekvenciásnál, de egy 4x0,25-ös árnyékolt busz-kábelt is el kell vezetni.