A redőnykapuk legnyagyobb előnye, hogy nem vesz el helyet a működésekor, tehát nem foglalja el az egész mennyezetet mint ahogy azt egy szekcionált- vagy tábla-kapu teszi, így használható olyan alaprajzú garázsoknál is, ahol a homlokzat kialakítása ferde a parkolóhelyhez képest, vagy túl kicsi a belmagasság.
Természetesen a redőnykapuk is felszerelhetőek távirányítós meghajtással, alázárás-védelemmel és számos egyéb opcióval akárcsak a szekcionáltak.
Sokan gyártanak ilyet, de egy minőségi gyártmány:
- Alumínium tokkal és lefutóval készül
- A teherviselő tengely 70mm-es (!) nyolcszögletű horganyzott acéltengely
- A felfüggesztés úgynevezett úszókonzolos (önbeálló) mechanikával történik, ami biztosítja, hogy a kapupalást bármely állásánál egyenletes megvezetést kapjon a kefékkel és gumiprofilokkal tömített lefutóba.
- Infra érzékelők vigyáznak, hogy ne zárjon rá se autóra se emberre
- Kézi vésznyitóval nyitható áramszünet esetén is
- A működést vezérlőrendszer hangolja össze, mely kezeli a biztonsági berendezéseket, a fényjelzőket, a távirányítókat és garázs-világítást is (sajnos néhány gyártó még ma is integrált-vevős redőny vagy napellenző-motorokat használ)
- Az ablakos profiloknak köszönhetően zárt állapotában is természetes fény biztosítható a beltérnek
- a lécpalástok 20 féle színben és 53 féle faerezettel készülhetnek, a tokok, profilok pedig a RAL skála tetszőleges színei szerint, vagy akár faerezettel is.
